- KSOW 2014-2020
- Plan Działania KSOW na lata 2014-2020
- Operacje Partnerów KSOW 2020
- Operacje Partnerów KSOW 2019
- Operacje Partnerów KSOW 2018
- Operacje Partnerów KSOW 2017
- Publikacje
- --------------
- KSOW 2007-2013
- Agroturystyka
- Szkoła Liderek
- Wielkopolska Odnowa Wsi
- Leader 2007-2013
- Linki
- Polityka prywatności i plików cookies
Złote jabłka dla laureatów konkursu „Mój rynek – Mój produkt 2015”
W sobotę 16 maja w ogrodach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie odbył się doroczny piknik „Poznaj dobrą żywność”.
Jednym z najważniejszych punktów programu pikniku było ogłoszenie wyników I edycji ogólnopolskiego konkursu „Mój rynek – Mój produkt 2015”.
W pikniku wzięli udział laureaci wojewódzkiego konkursu „Mój rynek – Mój produkt 2015” z Wielkopolski. Byli to Andrzej i Tomasz Kulmowie z gminy Nekla – przedstawiciele rodzinnej firmy „Miody od Kulmy” oraz Wojciech Stasiak współwłaściciel „Masarni Koźminek”, któremu towarzyszyli przedstawiciele LGD 7 „Kraina nocy i dni”. Wszyscy laureaci etapu wojewódzkiego konkursu odebrali z rąk Marka Sawickiego Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi pamiątkowe „złote jabłka”, dyplomy i upominki, a laureaci pierwszych trzech miejsc nagrody rzeczowe.
Nadesłane na pierwszą edycję konkursu produkty potwierdziły, że ich rynek rozwija się w Wielkopolsce bardzo dynamicznie. Miejscem ich sprzedaży są także lokalne targowiska. Konkurs „Mój rynek – Mój produkt” 2015 pokazał słuszność podjęcia, w ramach PROW na lata 2007 – 2013, budowy lokalnych targowisk, na których sprzedawane są produkty od lokalnych wytwórców, skracając tym samym drogę „od pola do stołu”, bez udziału pośredników. W ten sposób realizowany jest jeden z postulatów zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich, polegający na tworzeniu nowych miejsc pracy z wykorzystaniem kulturowych i surowcowych zasobów lokalnych.
W tegorocznym pikniku „Poznaj dobrą żywność”, oprócz laureatów konkursu „Mój produkt – Mój rynek 2015” uczestniczyły także inne firmy z Wielkopolski, które z równie dużym powodzeniem jak uczestnicy konkursu, promowały swe produkty warszawiakom, bardzo licznie przybyłym na piknik.