- KSOW 2014-2020
- Plan Działania KSOW na lata 2014-2020
- Operacje Partnerów KSOW 2020
- Operacje Partnerów KSOW 2019
- Operacje Partnerów KSOW 2018
- Operacje Partnerów KSOW 2017
- Publikacje
- --------------
- KSOW 2007-2013
- Agroturystyka
- Szkoła Liderek
- Wielkopolska Odnowa Wsi
- Leader 2007-2013
- Linki
- Polityka prywatności i plików cookies
Global Gap+ DOBRE PRAKTYKI W PRZETWÓRSTWIE SPOŻYWCZYM
Zachęcamy do udziału w szkoleniach i warsztatach dla branży spożywczej, które odbędą się w Poznaniu w dniach 25-27 lutego (szkolenie Produkt Regionalny i Tradycyjny + Identyfikacja Wizualna) i 4-5 marca (szkolenie GlobalGap) 2015 r.
Dodatkowo, zorganizowane zostaną 2 dni doradcze: ok. 23 lutego i ok. 6 marca 2015 r.
Projekt „Dobre praktyki w przetwórstwie spożywczym – GlobalGap+” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, a udział w nim – obejmujący obecność na wszystkich zajęciach - bezpłatny. Konieczne jest wyrażenie woli i wypełnienie deklaracji (w załączeniu) i przesłanie jej na adres: monika.kucia@sialababamak.pl.
W szkoleniach mogą uczestniczyć przedsiębiorcy (właściciele firm i wspólnicy) i ich pracownicy (umowa o pracę) z sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Z jednej firmy mogą zapisać się maksymalnie 2 osoby.
Prowadzący zajęcia będą szkolić uczestników w zakresie produktu regionalnego i tradycyjnego, regulacji formalnych i niekonwencjonalnych form promocji. Opowiedzą także o kampaniach informacyjnych, podróżach kulinarnych, działaniach partyzanckich, identyfikacji wizualnej marki i przepisie na idealne logo.
Szczegółowy program:
25 - 27 lutego 2015
1. PRODUKT REGIONALNY I TRADYCYJNY NA TLE GLOBALNEGO RYNKU
O jakiej porze roku można kupić prawdziwe oscypki?
Skąd się bierze suska?
Co ma bocian do powideł?
Jak gęś owsiana została lokomotywą?
Tematyka szkolenia:
•Produkt tradycyjny: promocja, marka, dystrybucja – przykłady dobrych praktyk.
•Co to jest produkt lokalny, marka lokalna, produkt ekologiczny.
•Zagraniczne i polskie marki z tradycją
•Regionalne i tradycyjne produkty wysokiej jakości.
•Europejskie i polskie systemy jakości żywności.
•Kampania Trzy Znaki Smaku i akcja Kujawsko-Pomorska Gęsina na św. Marcina - przykłady działań zintegrowanych.
•Festiwale Smaku oraz szlaki kulinarne w Polsce i na świecie.
•Targi śniadaniowe, nowoczesne bazary, awangardowe formy sprzedaży produktów regionalnych i tradycyjnych.
•Podróż do źródeł - kulinarne wizyty studyjne jako forma promocji produktu, restauracji, konceptu, regionu, kraju.
•Degustacja i ćwiczenia warsztatowe.
Prowadzenie:
Monika Kucia – kuratorka i dziennikarka kulinarna, promotorka regionalnych produktów w kampanii Trzy Znaki Smaku, autorka publikacji „Cuisine PL” promującej polską gastronomię na czas Prezydencji Polski w UE, projektantka kulinarnych wizyt studyjnych zagranicznych gości Instytutu Adama Mickiewicza i MSZ, dziennikarka i koordynatorka kulinarno-kulturalnych działań edukacyjnych, członek Polskiej Akademii Smaku
2. IDENTYFIKACJA WIZUALNA MARKI
Czy jabłko potrzebuje logo?
Szary papier czy złote litery - o co chodzi z tym brandingiem?
Fioletowa krowa czyli siła marki.
Tematyka szkolenia:
•Budowanie wizerunku marki.
•Nowe kierunki w designie kulinarnym.
•Jak marka pomaga w promocji.
•Jak budować rozpoznawalność.
•Przepis na idealne logo.
•Ćwiczenia warsztatowe.
Prowadzenie:
Dominika Hoppe - ukończyła Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu na kierunku Architektura wnętrz i wzornictwo oraz Studium “Moda media, marketing” w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Projektuje wnętrza prywatne oraz publiczne (zarówno dla handlu jak i gastronomii); jej projekty wzornicze były wystawiane na wystawach WIELKOPOLSKI DOM PRZYSZŁOŚCI 2020 (Wyspa molekularna) oraz poznańskich targach ARENA DESIGN.
Prelegentka na TEDx Poznań 2014. Wykłada design kulinarny i prowadzi warsztaty z kuchni bezglutenowej na warszawskiej VMI Culinary School. Członek Polskiej Akademii Smaku.
Tomasz Seidler - studiował Kulturoznawstwo na Wydziale Nauk Społecznych UAM ,kierunek: zarządzanie placówką kultury. Pracował w gastronomii jako m. in. barman oraz manager klubów (Fripp Sarp Jazz Cafe), a następnie w studiach graficznych i agencjach reklamowych full service jako grafik kreatywny,copywriter oraz jako lead designer na ubiegłorocznym festiwalu TRANSATLANTYK, a także jako freelancer.
Wykłada identyfikację wizualną w gastronomii na warszawskiej VMI Culinary School. Członek Polskiej Akademii Smaku.
04-05 marca 2015
3. DOBRE PRAKTYKI W PRZETWÓRSTWIE SPOŻYWCZYM
Szkolenie GloabGap - GlobalGap jest to niezależny, dobrowolny system zapewnienia bezpieczeństwa żywności dla pierwotnej produkcji rolnej. Standard GLOBALGAP powstał pierwotnie pod nazwą EUREPGAP w 1997 r. jako inicjatywa grupy roboczej sieci handlu detalicznego zrzeszonych w organizacji EUREP (Euro-Retailer Produce Working Group) w celu wypracowania wspólnych procedur oraz jednolitego standardu dla Dobrej Praktyki Rolniczej GAP (Good Agricultural Practice) i zapewnienia bezpieczeństwa żywności.
Więcej informacji o szkoleniach można uzyskać telefonicznie pod numerem: 501 162 230 bądź mailowo: monika.kucia@sialababamak.pl
Deklaracja uczestnictwa w projekcie GG+